Стрічка

Інструкція для модератор_ки

І. До початку гри:

0. Компанія грав_чинь має обрати поміж себе модератор_ку. Бажано, щоб під час першої гри модератор_кою обрали найдосвідчені_шу або в мирних зібраннях, або просто з більшим життєвим досвідом. Це має допомогти швидше зорієнтуватися в грі іншим учасни_цям.

Далі модератор_ка має розкласти усі ігрові картки в окремі колоди у відповідності з їх кольорами. І так, щоб грав_чині не бачили зображень і текстів на них.

Під час гри додатковою місією модератор_ки є допомога грав_чиням з інвалідністю, якщо такі є, у виконані описаних нижче дій.

ІІ. На початку гри:

1. Модератор_ка має вголос зачитати компанії грав_чинь текст вступу до гри для налаштування уяви учасни_ць на всесвіт гри.

2. Модератор_ка каже учасни_цям, що вони мають обрати персонаж_ок, від імені яких вони гратимуть. Для цього кож_на грав_чиня має витягнути картку з персонаж_кою гри. Далі модератор_ка каже всім, що кож_на грав_чиня по черзі має вголос зачитати текст на своїй картці.

3. Модератор_ка ставить на кружечок початку гри фішку, рух якої на дошці гри символізуватиме рух команд до мети кожної з них. Далі модератор_ка повідомляє, що перших п’ять ходів будуть здійснюватися в «автоматичному» режимі, послідовно по кожному кружечку вздовж руху аж до потрапляння фішки на кружечок з написом «СТАРТ». 

4. Модератор_ка сама робить перший хід фішки на кружечок з написом «Команди» і каже учасни_цям, що вони мають об’єднатися в команди на основі схожих характеристик персонаж_ок – їх професій, хобі, поглядів, мрій.  Модератор_ка має допомогти їм в цьому, якщо учасни_цям важко.  Команд має бути більше однієї. В кожній – дві і більше учасни_ць. Бажана кількість учасни_ць кожної команди має бути рівна. 

5. Модератор_ка сама робить другий хід фішки на кружечок з написом «Мета акції». І каже командам, що вони мають домовитись, заради якої мети вони будуть проводити публічну акцію. Наприклад, модератор_ка може запропонувати грав_чиням кожної з команд обрати одну з цілей персонаж_ок команди. Кожній команді дається на це 5 хвилин на обговорення. Після чого команди по черзі озвучують свої цілі.

6. Модератор_ка сама робить третій хід фішки на кружечок з написом «Локація» і каже командам по черзі кинути два кубики. Число на кубиках визначить місце проведення публічної акції з відповідного переліку місць, який модератор_ка знайде після тексту вступу до гри. Якщо вийшло, що місцем проведення буде якась будівля, то акцію в грі можна проводити як в ній, так і біля неї – на вибір.

7. Модератор_ка сама робить четвертий хід фішки на кружечок з написом «Назва руху». Модератор_ка каже учасникам обрати назви команд, озвучити їх та розповісти як ці назви пов’язані з метою кожної акції. А також записати в спеціальних листках-«паспортах» команд в грі, які роздасть модератор_ка. Модератор пояснює, що «паспорти» допоможуть фіксувати поточну кількість балів, аудиторії та найменування реквізиту акцій, а також зручніше виконувати спеціальні завдання в грі. Якщо «паспорти» були зіпсовані під час попередніх ігор, то перед початком гри варто роздрукувати такі, або власноруч виготовити на листках паперу. Щоб «паспорти» довше не псувалися, варто користуватися олівцями й гумкою.

8. Модератор_ка сама робить четвертий хід фішки на кружечок з написом «СТАРТ» і пояснює, що надалі команди будуть переміщувати фішку по наступним кружечкам вздовж напрямку руху гри на дошці вже без допомоги модератор_ки, одна за одною, в порядку черги. Рух фішки залежатиме від гральних кубиків, які по черзі буде кидати кожна з команд. Кількість «ходів» фішки по кружечкам вздовж напрямку руху гри дорівнюватиме кількості позначок на верхніх гранях кубиків. Потрапити на якийсь кружечок, де фішка зупиниться після «проходження» такого числа «ходів», означає виконати завдання з відповідних карток гри. Є також спеціальні місця, де завдання для команд написані на самій дошці гри – це лінії-«блокпости» та кружечки в кінці гри. Модератор_ка має слідкувати за виконанням усіх цих правил.

9. Гра може відбуватися в швидкому (кожна команда по черзі кидає два кубики) або повільному (кожна команда по черзі кидає один кубик) режимі. Усі команди мають спільно обрати в якому режимі буде відбуватися гра.

10. Те, в якій черзі підкидує кубик кожна команда з початком руху фішки після кружечку «СТАРТ», мають швидко домовитись між собою або самі команди, або вирішити це за допомогою кубика – наприклад, кому випаде більше число, ті і будуть ходити першими.

ІІІ. Правила кольорових полів та карток гри:

11. Тексти карток містять завдання, які команди мусять виконати перед тим, як знову буде кинуто кубики, і фішка зможе «піти» далі. Виконання або невиконання умов цих завдань приносить або віднімає бали, аудиторію та реквізит акцій, які нараховуються за визначеними в картках та цій інструкції правилах, а також наділяє команди додатковими, зазначеними у картках, можливостями. Отриману кількість балів, аудиторії та найменування реквізиту варто записувати в «паспорти» команд.

12. Модератор_ка має слідкувати, щоб грав_чині не бачили текстів ще невикористаних в грі карток, що знаходяться у відповідних колодах. А також має слідкувати, щоб в ході гри картки обиралися «в сліпу», тобто навмання. Картки, які вже були витягнуті, у поточну гру не повертаються.

13. Якщо фішка потрапляє на кружечки синього, червоного або зеленого кольорів, то команда, яка щойно кидала кубик, має витягнути одну картку того ж кольору з одним завданням для одразу всіх команд. Якщо колір кружечку чорний або білий, то по одній картці того ж кольору з завданнями для суто своєї команди витягують одна за одною усі команди.

14. Зміст усіх витягнутих карток обов’язково зачитуються вголос учасниками відповідних команд так, щоб почули інші учасники гри.

15. Для виконання завдань карток можуть знадобитися доречні до описаної в картках ситуацій суперздібності, що зазначені в картках персонажів. Під час завдання суперздібностями персонажів своїх учасників може користуватися команда, яка витягнула картку з цим завданням. Іноді про необхідність використати суперздібності персонажів сказано в самих картках, але іноді про це треба згадувати самому і розповідати модератору про їх застосування.

16. Кружальця чорного кольору – для карток з завданнями-«пастками», умови виконання яких зазначені в самих картках. Виконання або невиконання завдань карток цього кольору приносить або віднімає в команд бали, аудиторію та реквізит акцій, дозволяє змінити місце проведення акції, «ходити» фішкою поза чергою, а також відібрати в іншої команди гравця, який/яка подобається. Те, чи виконала команда завдання, визначає модератор. На обговорення свого завдання кожній команді надається (кількість?) хвилини. За часом слідкує модератор.

17. Кружальця білого кольору – для карток з інформацією про законність тих чи інших дій в різних ситуаціях світу гри, яка відповідає також чинному українському законодавству реального світу сьогодення. Правила нарахування балів командам, які витягнули картки цього кольору, описані нижче в цій інструкції.

18. Кружальця синього кольору – для карток з завданнями на творчу підготовку до публічних акцій команд, умови виконання яких зазначені в самих картках. Умови завдань карток цього кольору вважаються виконаними або не виконаними після того, як команда вголос обґрунтувала їх виконання або невиконання, або намалювала плакати чи ескіз прапору, якщо цього вимагали відповідні завдання. Правила нарахування модератором балів командам, які витягнули картки цього кольору, описані нижче в цій інструкції. На обговорення свого завдання чи малювання ескізу прапору, якщо цього потребує завдання картки, кожній команді надається дві хвилини. На малювання плакатів, якщо цього потребує завдання картки, – п’ять хвилин. За часом слідкує модератор.

19. Кружальця червоного кольору – для карток з завданнями на організацію безпеки учасників акцій команд, умови виконання яких зазначені в самих картках. Умови завдань карток цього кольору вважаються виконаними або не виконаними після того, як команда вголос розповіла, як їх виконуватиме. Оцінку цим розповідям надає модератор за правилами, описаними нижче в цій інструкції. На обговорення свого завдання кожній команді надається (кількість ?) хвилини. За часом слідкує модератор.

20. Кружальця зеленого кольору – для карток з завданнями на залучення людей та зоогромадян до участі в акціях і загалом збільшення прихильників ідей команд. Виконання умов завдань карток цього кольору приносить додаткову аудиторію до команди, якщо команда вголос розповіла, як їх виконуватиме, прочитає виконане письмове завдання або продемонструє учасникам гри виконане завдання з малювання. Правила збільшення аудиторії описані нижче в цій інструкції.

ІV. Правила ліній-«блокпостів»:

21. При досягненні фішкою зображених на дошці кожної лінії-«блокпосту», модератор має пояснювати командам, що скільки б позначок не випало на кубиках, фішка «топчеться на місці» і не може перетнути цю лінію. Бо прийшов час виконати спеціальне завдання, яке написане на дошці біля кожної лінії. Рух фішки вперед буде можливий лише після виконання кожною командою цього спеціального завдання. На виконання кожного з них командам дається час у 2 хвилини, після чого в порядку черги має відбутися публічна для усіх учасників гри презентація результатів кожної команди. Оцінка виконань завдань здійснюється модератором згідно з нижчевикладеним правилами.

V. Правила оцінювання виконання завдань гри:

22. Під час гри команди можуть заробляти окремо бали та окремо аудиторію. Бали можна перетворити на реквізит в магазині Всескупайко наприкінці гри. Використаний наприкінці гри під час акцій кожної команди реквізит перетворюється на аудиторію (додаткові прихильники акцій) після оцінки акцій команд модератором гри. Кількість аудиторії кожної команди в кінці гри (кількість учасників акцій + додаткові прихильники) визначає фінальний виграш в грі.

23. Оцінювання нарахування кількості балів та аудиторії за виконання умов завдань гри командами здійснюється модератором і загалом є суб’єктивним. Проте модератор має дотримуватися критеріїв оцінювання відповідно до цієї інструкції, відповідно до правил нарахування кількості балів та аудиторії відповідних карток з завданнями, а також правил ліній-«блокпостів». Модератор також має на вимогу команди пояснити свої міркування, у відповідності до яких він нараховував бали.

24. Критерії оцінювання модератором правил нарахування командам кількості балів та аудиторії за виконання завдань частини карток синього кольору, усіх карток червоного кольору, усіх карток зеленого кольору, завдань ліній-«блокпостів», а також за проведення акцій командами наприкінці мають бути такими: рівень креативу виконання завдання, рівень реалістичності виконання завдання та використання суперсил персонажів команди задля виконання завдання. Причому «реалістичність» має вимірюватися в рамках всесвіту гри, проте з врахуванням законів фізики та логіки. Максимальна кількість балів чи аудиторії за кожен з критеріїв буває різна, і нижче описано як (я зараз отсєбятіну вже пишу, бо достатньо чітких записів в наших матеріалах не знайшов).

25. В кожній картці чорного кольору описані окремі правила нарахування модератором кількості балів та аудиторії за виконання завдань цих карток.

26. Кожна картка білого кольору автоматично приносить або віднімає кількість балів, зазначених на картці у команди, яка її витягнула.

27. Виконання або невиконання умов завдань карток синього кольору приносить командам бали. Оцінку обґрунтованості рішень завдання частини цих карток визначає модератор за критеріями рівня креативу (максимально 5 балів), рівня реалістичності (максимально 5 балів) та використанням суперсил персонажів команди (максимально 5 балів).

28. Виконання умов завдань кожної з карток червоного кольору приносить від 0 до 10 балів команді. Оцінку цим розповідям команд про виконання завдань карток цього кольору надає модератор за критеріями рівня креативу (максимально 5 балів), рівня реалістичності (максимально 5 балів) та використанням суперсил персонажів команди (максимально 5 балів).

29. Виконання умов завдань кожної з карток зеленого кольору додає до аудиторії команди від 0 до 1000 людей та зоогромадян. Оцінку виконанню завдань надає модератор за критеріями рівня креативу (максимально (скільки?) аудиторії), рівня реалістичності (максимально (скільки?) аудиторії) та використанням суперсил персонажів команди (максимально (скільки?) аудиторії).

30. (Опишіть принципи оцінювання виконання завдань на “блокпостах”).

31. Модератор оцінює розповіді кожної команди про проведення їх акцій наприкінці гри також за критеріями рівня креативу (максимально (скільки?) додаткової аудиторії (?), рівня реалістичності (максимально (скільки?) додаткової аудиторії (?) та використанням суперсил персонажів команди (максимально (скільки?) додаткової аудиторії (?). Четвертим і п’ятим критеріями мають бути рівень організації безпеки учасників акції (максимально (скільки?) додаткової аудиторії (?) та використання під час акції надбаного командами за час гри реквізиту. Якщо в розповідях про проведення акцій команд реквізит був використаний під час акцій, то це збільшує аудиторію (кількість прихильників) кожної відповідної команди у відповідністю зі спеціальною таблицею магазину (назва магазину). Уся аудиторія кожної команди сумується і заноситься в відповідні «паспорти» команд.

VI. Правила магазину (назва магазину):

32. Модератор автоматично пересуває фішку на наступне після останньої лінії-«блокпосту» кружальце після виконання спеціального завдання цього «блокпосту». Це кружальце – вхід в магазин Всескупайко, де можна обміняти бали на інвентар для майбутніх акцій команд. Про те, який інвентар можна обміняти на яку кількість балів, дізнайтеся зі спеціальної таблиці магазину. Усі необхідні записи про наявний інвентар кожна команда робить в своїх «паспортах».

VI. Фінал гри:

33. Після того, як усі команди обміняли свої бали на відповідний інвентар для проведення акції, модератор пересуває фішку на останнє кружальце гри. Там кожній команді надається 5 хвилин для обговорення підготовки до проведення акції, після чого кожна з них публічно розповідає іншим учасникам гри про те, як вона буде проводитись. Акції мають відповідати заявленій меті кожної команди. Модератор оцінює кожну команду відповідно до вищеописаних критеріїв.

34. Сумарна аудиторія (популярність) з «паспортів» команд визначає переможців гри. Якщо кількість людей і зоогромадян-прихильників команди від (скільки?) до (скільки?), то модератор зачитує фінальний текст №1 (?). Якщо кількість людей і зоогромадян-прихильників команди від (скільки?) до (скільки?), то модератор зачитує фінальний текст №2 (?). Якщо кількість людей і зоогромадян-прихильників команди від (скільки?) до (скільки?), то модератор зачитує фінальний текст №3 (?)

Маєш круту ідею?

    Повідомлення отримали
    Ми прочитаємо його і одразу вам відповімо :)